Een foto zegt meer dan duizend woorden, aldus Fred R. Barnard. Dit adagium kan niet meer waar zijn in de hedendaagse vastgoedmarkt, met internet en gedrukte advertenties die concurreren en internet wint. Met de meerderheid van de huizenkopers en -verkopers die naar het internet gaan voordat ze zelfs maar contact hebben opgenomen met een makelaar, zijn winnende foto’s om online te plaatsen een must.
Als u foto’s maakt van het huis van een verkoper, zorg er dan voor dat u de foto’s in het best mogelijke licht maakt, met de best beschikbare apparatuur. Zorg er bij het maken van interieurfoto’s voor dat de kamers vrij zijn van rommel en te veel objecten, omdat de kamer hierdoor groter lijkt voor het oog. Probeer zoveel mogelijk natuurlijk licht te gebruiken, aangevuld met kunstlicht wanneer dat nodig is.
Meerdere foto’s uit meerdere hoeken
Maak meerdere foto’s van elke kamer, gebruikmakend van verschillende hoeken en uitkijkpunten, om de grootte of diepte van een kamer te benadrukken, evenals de functies die u wilt benadrukken en het meest opvallen door de consumenten. Gebruik indien mogelijk een statief of een andere stabilisator om te voorkomen dat uw camera een perfect goede opname verpest. Een andere goede tip is om kleine huisdieren en hun accessoires op te bergen zodat ze niet worden afgeleid van de kamer of het uitzicht.
Net als bij het organiseren van een huis voor een open huis of virtuele rondleiding, is het organiseren van foto’s de sleutel tot het presenteren van het best mogelijke huis voor potentiële kopers. Hetzelfde geldt voor zowel binnen als buiten het pand. Zorg ervoor dat uw huis aantrekkelijk is; houd dat onkruid en gras gemaaid, houd uw tuingereedschap opgeborgen en uw vuilnisbakken uit het zicht. Dezelfde suggesties zijn van toepassing bij het fotograferen van een commercieel pand … zet dat beste beentje voor al uw gedrukte en internetmedia. Seizoensgebonden foto’s zijn oké, zolang ze niet worden overspoeld met een vakantiedecor of worden verduisterd door opgestapelde bladeren of sneeuw.
Ten slotte, na alle foto’s maken en sorteren, doe een stap terug. Laat een derde naar de foto’s kijken en geef je een eerlijke mening over hoe ze eruit zien. Het is beter om te veel foto’s te maken dan niet genoeg, op die manier heb je genoeg te beleven. Het hebben van veel foto’s is ook een geweldige kans om uw zichtbaarheid verder te vergroten door een virtuele “tour” -video te maken van de foto’s die u hebt gemaakt. Een goede plaatsing met wat aangename muziek, en je hebt een geweldige marketingtool om die potentiële kopers en makelaars binnen te halen.
Meer info op: https://www.immovisual.be/